آمازون برای سومین سال متوالی در صدر

معرفی برندهای برتر

با ارزش ترین برندها در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند

آخرین گزارش Global Finance منتشر شد و برای سومین سال متوالی آمازون در صدر جدول با ارزش ترین مارک های جهان قرار دارد که ارزش آن ۲۲۰.۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این اولین باری است که یک شرکت از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته و در مورد آمازون ۱۷.۵٪ پیشرفت نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان  می دهد.

برندهای برتر سال 2020
رتبه بندی برندهای برتر سال ۲۰۲۰

با در نظر گرفتن لیست ۱۰ شرکت برتر، گوگل با ۱۵۹.۷ میلیارد دلار در رتبه دوم این ارزیابی قرار دارد و اپل پس از افت ۸.۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته، ۱۴۰.۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

مایکروسافت با قیمتی بیش از ۱۱۷ میلیارد دلار پایین تر از ۳ رتبه برتر قرار دارد، پس از آن سامسونگ با ۹۴.۴ میلیارد دلار در رتبه پنجم قرار گرفت در حالی که فیس بوک با ارزش برند ۷۹.۵ میلیارد دلار در جایگاه هفتم قرار دارد.

البته نکته شگفت انگیزی که در این لیست خودنمایی می کند قرارگرفتن هواوی در لیست ۱۰ برند برتر با قیمتی بیش از ۶۵ میلیارد دلار است. به طور کلی، بخش های فناوری بالاترین ارزش ترکیبی برند را با مجموع ۹۸۶.۵ میلیارد دلار از ۴۶ شرکت به خود اختصاص داده است.

نکته دیگری که در این لیست قابل انتظار بود کاهش ارزش برند در بخش ارتباطات از راه دور است که در آن اکثر شرکت های مخابراتی شاهد کاهش ارزش هستند زیرا فشار پیام رسان های فوری هایی مانند واتس اپ را تجربه می کنند که مدتی است بر درآمد آنها اثر می گذارند. از طرف دیگر، انتظار می رود با توجه به رونق ۵G ، در سال آینده شاهد بهبود ارزش برند بازیکنان و گردانندگان این حوزه باشیم.

پبک مگ؛ رسانه استارتاپ های ایرانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *