رونق بازار اینترنتی و شکوفایی شرکت های لجستیکی در هند

هند که به دومین قدرت بازارهای اینترنتی جهان بدل شده است شرکت ها و استارتاپ های نوآور فراوانی را در خود جای داده است. یکی از این استارتاپ ها Xpressbees  است که یک شرکت لجستیکی هندی است که با چندین شرکت تجارت الکترونیکی در این کشور کار می کند. بنیانگذاران این استارتاپ پنج ساله روز دوشنبه اعلام کرند که در دوره جدید با رونق خرید آنلاین در دومین بازار اینترنتی جهان،  ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرده اند تامین سرمایه ای که برای آنها شگفتی محسوب می شود.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی Tracxn این استارتاپ پنج ساله تاکنون ۱۷۵.۸ میلیون دلار سرمایه جمع کرده است و در دور جدید استارت آپ اکسپرس بییس به ارزشی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است.  Xpressbees به بیش از ۱۰۰۰ مشتری – از جمله غول خدمات مالی و تجارت الکترونیکی Paytm ، تجارت اجتماعی Meesho ، سازنده تلفن Xiaomi ، داروخانه آنلاین NetMeds و بازار آنلاین Snapdeal کمک می کند که محصولات خود را در سراسر کشور هند تحویل دهند. این شرکت در بیش از ۲۰۰۰ شهر حضور دارد و بیش از ۲.۵ میلیون سفارش را در روز پردازش می‌کند. این در حالی است که حجم کاری آنها در سال گذشته حدود ۶۰۰۰۰۰ سفارش روزانه بوده است.

 

Xpressbees فعالیت خود را در FirstCry (یک شرکت خرده فروشی آنلاین در حوزه محصولات مربوط به کودکان)، در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. اما در سال ۲۰۱۵ ،آمیتاوا ساها، هم بنیانگذار و مدیر عامل FirstCry ، از این شرکت خارج شد تا مدیر اجرایی اکسپرس بییس شود. در حال حاضر نیز سوپام ماهشواری، که هم بنیانگذار دیگر FirstCry بود یکی دیگر از هم بنیانگذاران Xpressbees است. سها در بیانیه ای گفت: “من از دیدن تاثیری كه در اكوسیستم لجستیك در كشور می گذاریم خوشحالم.” وی افزود: “ما همچنان معتقدیم كه فناوری های عصر جدید باعث شده كه بازیگران لجستیك مانند Xpressbees همچنان نقشی محوری در رشد بخش تجارت الكترونیكی در هند داشته باشند.”

 

فروش تجارت الکترونیکی، که کمتر از ۵٪ از کل فروش خرده فروشی در هند را تشکیل می دهد، پس از آنکه دهلی نو یک محدودیت دو ماهه را در سراسر کشور اجرا کرد، در طی همه گیر شدن کرونا، به سرعت افزایش یافت. آنها طی ماه گذشته در جشنواره های فروشی، نمایشگاه آمازون هند و Flipkart (متعلق به Walmart) از افزایش فروش خود خبر دادند. این شرکت ها بیش از ۱۵۰،۰۰۰ شغل فصلی برای تأمین تقاضای روزافزون سفارشات ایجاد کرده اند. Xpressbees با بیش از ۳۰،۰۰۰ پرسنل تحویل کار می کند. Xpressbees با تعداد معدودی از شرکت ها و استارت آپ های تاسیس شده از جمله Delhivery با پشتیبانی SoftBank که سال گذشته به یک تک شاخ تبدیل شد و Ecom Express که در حدود ۲۴۰۰ شهر هند حضور دارد، رقابت می‌کند.

slide-2_1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *