استراتژی محصول محور در کسب و کارها باعث میشود که یک محصول یا خدمتِ با کیفیت و متفاوت را به بازار عرضه کنند بنابراین مشتریان مشتاقانه به دنبال خرید آن خواهند بود. می توان گفت این دسته از کسب و کارها روی تحقیق و توسعه محصولات و خدمات خود سرمایه گذاری زیادی کرده لذا نوآوریهای چشمگیری نیز در حوزه محصول و خدمت ایجاد میکنند و از این طریق برای کسب و کارِ خود مشتریان وفاداری به دست می آورند.
از زوایای مختلفی می توان تعاریف متفاوت را برای محصول بیان کرد که در اینجا دو تعریف مهمتر از آن را برای شما بیان میکنیم.
تعریف محصول
در بازاریابی به شی یا سیستمی که مشتری در دسترس دارد و میتواند از آن استفاده کند تا نیاز خودش را برطرف نماید، محصول میگویند. اما از جنبه خردهفروشی به کالای نهایی که به فروش رسیده محصول میگویند. در شماره ۱۷ پیک پارسه از مزیتها، ملزومات و پیش نیازهای یک اکوسیستم برای محصول محور بودن خواهیم گفت.
برای درک بهتر از اینکه محصول چیست و یک مدیر محصول چهوظیفه ای را به عهده دارد شما را به تماشای این ویدیو دعوت میکنیم: