ویروس کرونا و شبکه های اجتماعی

coronavirus and social media

شبکه های اجتماعی برای مقابله با اخبار غلط درباره کرونا تلاش می‌کنند

فیس بوک روز پنجشنبه اعلام کرد برای اطمینان از انتشار اطلاعات دقیق در مورد ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی خود، اقدامات سریع و بیشتری را انجام خواهد داد. این اقدام درحالی صورت می گیرد که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است انتشار اطلاعات غلط از طریق رسانه های اجتماعی در مورد این ویروس در حال گسترش است.

wuhan china 1
wuhan china 1

فیس بوک در اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال حذف انواع بیشتری از اطلاعات نادرست درباره این بیماری و افزودن ماژول هایی با اطلاعات دقیق از WHO  یا همان سازمان بهداشت جهانی در فید خبری خود است. این شرکت قبلاً اعتبارات تبلیغاتی را به WHO و وزارت بهداشت فیلیپین ارائه داده بود تا به انتشار دقیق داده ها کمک کند، به طور مثال کاربران هنگام جستجوی اصطلاحات مربوط به شیوع، به همان ماژول های اختصاصی اخبار برمی گردند.

در همین حال گوگل و توییتر نیز در جهت انتشار اطلاعات تأیید شده اقداماتی را انجام می دهند.

YouTube هنگامی که افراد به جستجوی “coronavirus” و اصطلاحات دیگر می پردازند، نتایج متن را برمی گرداند و به کاربران یادآوری می کند که اوضاع به سرعت در حال تغییر است. درعین حال با هدف دستیابی به نتایج ویدیویی معتبر، گوگل نیز در تلاش است تا توجه بیشتری را به اطلاعات به روز و تأیید شده معطوف کند.

coronavirus and social media
coronavirus and social media

توییتر نتایج خود را به گونه ای تنظیم کرده است تا وقتی افراد به جستجوی اصطلاحات مرتبط با ویروس می پردازند، اطلاعات معتبر به زبان محلی نیز دریافت شوند.

اکثرشرکت های فنی از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، پیروی می کنند بسیاری از آنها سفرهای غیر ضروری به چین را محدود کرده اند. گوگل به طور موقت دفاتر خود را در سرزمین های اصلی چین، تایوان و هنگ کنگ بسته است، همچنین اپل موقتاً یکی از فروشگاه های خود را در چین تعطیل کرده است.

مراقب انتشار اخبار جعلی باشید…

پیک مگ؛ رسانه استارتاپ های ایرانی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *