سئو و کلمات کلیدی در تولید محتوا

 بازاریابان مشغول کار هستند.

 آنها وقتی برای هدر دادن درون سیستم های ناکارآمد ندارند. برای هر کاری که انجام می دهند فرآیندی ایجاد می کنند. سیستمی را ابداع می کنند آن را راه اندازی می کنند، سپس آن سیستم را بارها و بارها تکرار می کنند تا نتیجه مورد نظر خود را بدست آورند. در مورد هر کمپین بازاریابی که تاکنون انجام داده اید فکر کنید. هر کدام از آنها یک فرایند داشتند. در واقع این با تولید محتوا هیچ تفاوتی ندارد. این مراحل را برای ایجاد محتوا و فضای ذهنی خلاقانه دنبال کنید:

برای هر کاری که انجام می دهند فرآیندی ایجاد می کنند. سیستمی را ابداع می کنند آن را راه اندازی می کنند، سپس آن سیستم را بارها و بارها تکرار می کنند تا نتیجه مورد نظر خود را بدست آورند. در مورد هر کمپین بازاریابی که تاکنون انجام داده اید فکر کنید. هر کدام از آنها یک فرایند داشتند. در واقع این با تولید محتوا هیچ تفاوتی ندارد. این مراحل را برای ایجاد محتوا و فضای ذهنی خلاقانه دنبال کنید:

آنها وقتی برای هدر دادن درون سیستم های ناکارآمد ندارند.  برای هر کاری که انجام می دهند فرآیندی ایجاد می کنند. سیستمی را ابداع می کنند آن را راه اندازی می کنند، سپس آن سیستم را بارها و بارها تکرار می کنند تا نتیجه مورد نظر خود را بدست آورند. در مورد هر کمپین بازاریابی که تاکنون انجام داده اید فکر کنید. هر کدام از آنها یک فرایند داشتند. در واقع این با تولید محتوا هیچ تفاوتی ندارد. این مراحل را برای ایجاد محتوا و فضای ذهنی خلاقانه دنبال کنید:

تحقیق SEO

ایجاد شخصیت خریدار به احتمال زیاد به شما ایده هایی می دهد تا درباره چه موضوعاتی بنویسید و چه سؤالاتی را برای مخاطب خود داشته باشید (زیرا می دانید که او چه چیزهایی را جستجو می کند) .

تحقیقات جستجوگرها یا همان موتورهای جستجو و تحقیقات کلمات کلیدی،  حجم جستجوی یک عبارت خاص از کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد. نتیجه این تحلیل بیان کننده آن است که باید چه محتوایی تولید کنید.

یک راه خوب برای تحقیق در مورد کلید واژه ها نوشتن سؤالاتی است که ممکن است شخص خریدار بر اساس محدودیت ها و اهدافش از خود بپرسد. سپس درباره این کلمات و عبارات تحقیق انجام دهید تا ببینید افراد به اندازه کافی در جستجوی این کلمات هستند یا خیر.

 یک قانون کوچک هدف قرار دادن کلمات کلیدی قابل دستیابی است ، به این معنی که این کلمات نباید حجم جستجوی ماهانه (MSV) غیر قابل دسترسی برای وبسایت شما داشته باشند. هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو وقت تلف کردن است.

اگر بخواهیم یک توضیح مختصر از سئو بدهیم:

کلمه SEO که مخفف Search Engine Optimization است، به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.
زمانی که شما در گوگل به دنبال یک موضوع خاص می گردید مشاهده می کنید که برخی از وب سایتها در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و رتبه بعضی دیگر در صفحات دوم و سوم و… قرار می گیرند پس وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده شده است یعنی اینکه گوگل از این وب سایتها بیشتر خوشش می آید و برای آنها امتیاز و رتبه بالاتری نسبت به بقیه سایتها که در صفحات دورتر هستند قائل است و به بیانی دیگر این سایتها که در رتبه بالاتری قرار گرفته اند برای گوگل بهینه تر بوده اند.

بهترین حالت برای کار روی کلمات کلیدی در شرایطی است که حجم جستجوی ماهیانه این کلمات مناسب باشد یعنی کلماتی که حجم جستجوی ماهیانه آنها کم باشد ارزش کار کردن ندارند یا کلماتی که تعداد جستجوی ماهیانه آنها رقم خیلی بزرگی باشد مطمینا برای ما غیر قابل دسترس خواهد بود. ما در حال صحبت کردن از MSV بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ هستیم.

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.

شما دو روش برای نوشتن در فضای وب دارید:

می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجوبنویسید.

اما توجه کنید این کاربران هستند که برای شما  مهم هستند پس اگر به سئو اهمیت می دهید باید به اصل محتوای تولیدی و کیفیت آن نیز توجه کنید.

چند روش برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود وجود دارد:

از ابزارهای تحقیق در مورد کلید واژه ها ، مانند SEMRush یا Moz Keyword Explorer استفاده کنید.

کلمه کلیدی خود را در یک موتور جستجو تایپ کنید و از داده های پیش نمایش شده الهام بگیرید  آنها را نیز یادداشت کرده و بررسی کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *