Crowdfunding یا تأمین مالی جمعی چیست؟

Crowdfunding

 Crowdfunding  یکی از روش های تأمین مالی استارتاپ ها است. گفته می شود که این روش از چهار مدل اهدا، قرض (وام) ، پاداش و مشارکت پیروی می کند. البته از نظر من این روش در سایر کشورها کابرد موثرتری دارد.

Crowdfunding  یا تامین مالی جمعی روشی برای تأمین بودجه یا جذب سرمایه برای یک پروژه است که از طریق جمع آوری مقادیر کم پول از تعداد زیاد افراد صورت می پذیرد این روش به طور معمول از طریق اینترنت انجام می گیرد.

بر اساس آمار (ویکی پدیا) در سال ۲۰۱۵ ، بیش از ۳۴ میلیارد دلار سرمایه در سراسر دنیا توسط تأمین مالی جمعی جمع آوری شد.

این مدل تامین مالی به طور کلی مبتنی بر سه نوع بازیگر است:

مبتکر پروژه(صاحب ایده) که ایده یا پروژه را برای تأمین اعتبار پیشنهاد می کند ، افراد یا گروه هایی که از ایده حمایت می کنند (حامیان مایلی) و یک سازمان به عنوان بستر که مانند یک واسطه، طرفین را به هم می رساند.

این روش همچنین برای تأمین بودجه برای درمان بیماری های خاص مانند سرطانی و همچنین در تامین منابع مالی خیریه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید استفاده از تامین مالی جمعی:

دستیابی:

به هزاران سرمایه گذار معتبر دسترسی پیدا خواهید کرد که می توانید کمپین جمع آوری کمک های مالی خود را ببینید ، با آنها تعامل داشته باشید.

ارائه:

با ایجاد یک کمپین کمک مالی، می توانید طی یک فرایند بسیار مفید از سطوح بالا کسب و کار خود را به تماشا بنشینید و گزینه هایی همچون کشش، بازار، ارزش پیشنهادی، پیشنهادات و موارد دیگر را بررسی کنید.

روابط عمومی و بازاریابی:

از زمان شروع تا پایان می توانید کمپین خود را از طریق رسانه های اجتماعی ، خبرنامه های ایمیل و سایر تاکتیک های بازاریابی آنلاین به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید. از آنجا که سایر رسانه ها پیشرفت سرمایه گذاری شما را تحت پوشش قرار می دهند ، می توانید با هدایت ترافیک به وب سایت و سایر منابع شرکت ، باعث گسترش این کمپین شوید.

اعتبار سنجی ایده:

ارائه کسب و کار، استارتاپ یا تجارت خود به توده افراد فرصتی عالی برای اعتبارسنجی و پالایش پیشنهاد به شما می دهد. از آنجا که سرمایه گذاران بالقوه شروع به ابراز علاقه و سؤال می کنند ، به سرعت مشاهده خواهید کرد که آیا چیزی از قلم افتاده است یا خیر؟

کارآیی:

یکی از بهترین موارد در جمع آوری آنلاین منابع مالی، توانایی در متمرکز کردن و ساده تر کردن کمک های مالی است. با ساختن یک پروفایل واحد و جامع می توانید تمام چشم اندازهای خود و سرمایه گذاران بالقوه را یک کاسه کنید، نیاز به بررسی هر یک از آنها به صورت جداگانه را برطرف می کنید.

 بنابراین به جای تلاش برای چاپ اسناد، تدوین و به روزرسانی دستی هر کدام، می توانید همه چیز را به صورت آنلاین، سریع تر و با فرمت بسیار مفهوم و واضح ارائه دهید.

خوشحال میشیم نظرات و تجربیات شما رو نیز دریافت کنیم. از متخصصان و صاحب نظران دعوت می کنیم جهت انتشار مطالب تخصصی خودشان در ماهنامه سراسری پیک پارسه (پیک مگ) و در شبکه های اجتماعی از طریق اینستاگرام با ما در تماس باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *